Vælg en side

Gamle Skole B&B

Bed and breakfast - as good as its guests

Book et værelse

anni@gamleskole-bb.dk

Bed & Breakfast centralt på Djursland

Gamle Skole B&B ligger centralt placeret midt i Danmark, på det naturskønne Djursland. Vores hus var indtil 1970 Øster Alling Kommuneskole.

Det er en stor, solid bygning fra 1920’erne – dengang man lavede huse af de bedste materialer. Huset er omgivet af en stor have på 5000 m2.

I haven har vi en special mad- og bænkevarmeovn, som der kun findes en håndfuld af i Danmark. På haveovnen kan du og familien sidde og nyde stjernerne og fuglesangen, hvis der er tændt op – og det til langt ud på natten, hvis I lyster.

Vel at mærke uden at I bliver kolde i bagpartiet!

Ferie på landet – i ro og mag

• Dejlige lyse værelser – med gedigne møbler
  • Stor have – med plads til leg og afslapning
  • Morgenmad med hjemmelavede specialiteter (müsli, syltetøj, æble- og bærsaft), friskbagt, hjemmelavet brød og økologiske mælkeprodukter
  • YouSee-TV – stor pakke – og wireless internet

Og sidst, men ikke mindst: gæstfri og hjælpsomme værter – med stort kendskab til området og mulighederne

Status januar 2024

Djursland – har det hele

En halv times kørsel til samtlige Djurslands mange fine turistattraktioner – og flere andre

Det er et virkelig dejligt sted, der ligger godt i.f.t mange forskellige udflugtsmuligheder. Værtsparret er meget åbne, hyggelige, venlige, interesserede i deres gæster og søde. Der bliver lavet en meget skøn morgenmad med mange hjemmelavede produkter, bl.a med bær og grønt fra haven samt hjemmebag. Haven er stor og med mange kroge, så det er muligt at sidde lidt uforstyrret derude. Vi spiste bl.a morgenmad i haven hver dag, og vi sad og læste derude om aftenen. Værelserne er komfortable, og der er et fuldt køkken til rådighed. Det er et afslappet sted, der ikke er indrettet på en måde, så det bliver iscenesat, men det er rent, pænt og nede på jorden. Vi havde en dejlig uge på Gamle Skole, og vi kan varmt anbefale det!
Ann Pascale Grunberg

Anmeldelse fra Google Travel

Et af de absolut hyggeligste B&B’s man kan finde. Anni, værten, er sød og imødekommende, og gør at man føler sig hjemme fra første trin ind i denne smukke gamle skole. Værelserne er bibevarede i den gamle stil som skolen er opført i, og giver en særlig atmosfære af nærmest at bo på et museum. Men alle faciliteter – badeværelser og køkken – er moderne og fungerer! Øster Alling er en sød og stille landsby, hvor alle kender alle, og hvor man kan have en rolig base for at udforske Djursland. Kan klart anbefales!
Tobias Rostved Lund

Anmeldelse fra Google Travel